Training

Develop teams' Sales & Marketing expertise to make them more effective in their daily role and responsibilities

A PRAGMATIC APPROACH: 

––Sales & Marketing key principles presentation combined with practical exercices

–Use of EVOLVING proprietary tools, i.e.: ​

  • KapOLVING®: Key Account Plan tool,

  • and MarComOLVING®: Alignment tool of communication actions with a marketing strategy

TRAINING PROGRAMS EXAMPLES:

The « Sales » or« Marketing » training programs are all created upon specific customers needs.

Here below are some training programs examples, which have been shaped and led by EVOLVING: 

NEW! Management tactics to recover in a downturn economy

​Marketing:

  • Élaboration d’une stratégie marketing durable et efficace 

  • Performance d’une segmentation méthodique de marchés/clients 

  • Performance d’une proposition de valeur percutante

  • Plan marketing stratégique et Sport de Haut Niveau (SHN) : la même approche dans la performance !

  • Performance d'une communication alignée sur la stratégie marketing

 

Vente:

  • Optimisation de la performance dans la gestion d’un compte clé

  • Les clés du succès d’une négociation commerciale ‘gagnant-gagnant’

  • Négociations commerciales réussies : la maitrise des techniques de vente

  • Le distributeur : un véritable atout dans le développement commercial

 

Efficacité professionnelle et développement personnel:

  • Amélioration de la communication interpersonnelle

  • Optimisation de l'efficacité dans la conduite de réunion

  • L'art d'impacter son public grâce à des présentations professionnelles efficaces

  • L'accompagnement et le développement du personnel : le coaching de performance

  • Le temps, c'est de l'argent!: optimiser son planning et gérer ses priorités

YOUR RETURN ON INVESTMENT (ROI):

–

–'Sales & Marketing' functional and operational skills and competencies improvement:

  • ––Instant adaptability in business environment

  • –Leadership development on 'to be', 'to know' and 'to do' skills

  • ––Performance mindset development

  

"People who learn are 25% more likely to feel happy at work!", Barak Obama.

Note: EVOLVING is a "Datadock" certified company

Logo_Evolving_blanc.png
  • LinkedIn Social Icône
  • Facebook Social Icône

Headquarters and office:

9 Rue des Bains

01220 Divonne-les-Bains, France

+33 (0)4 50 99 31 74

+33 (0)6 48 55 19 15

Office:

57 cours Franklin Roosevelt

69006 Lyon, France

+33 (0)6 48 55 19 15